Podium

Lorenzo Viotti wordt het gezicht van horlogemerk

NTR
foto: Robin van Lonkhuijsen / ANPfoto: Robin van Lonkhuijsen / ANP
  1. Klassiekchevron right
  2. Lorenzo Viotti wordt het gezicht van horlogemerk

Dat de Zwitsers stipt zijn is bekend: de treinen rijden meestal op tijd en ook staat het land bekend om de horloges en koekoeksklokken.

Of dat er iets mee te maken heeft, dat weten we niet, maar de Zwitserse dirigent Lorenzo Viotti – sinds 2021 chef-dirigent van het Nederlands Philharmonisch Orkest en De Nationale Opera – heeft zich verbonden aan een bekend Italiaans horlogemerk. Hij zegt over zijn aanstelling als ambassadeur: “Hun artistieke visie op de toekomst en respect voor tradities zijn twee elementen van de tijd die ik respecteer en elke dag probeer toe te passen in mijn kunst.”

Hij is natuurlijk niet de eerste klassieke musicus die zich aan een commercieel merk bindt. Zo is pianist Wibi Soerjadi te horen in een reclame voor gehoorapparaten, reed violist André Rieu met een wals over een blikje van een bekend biermerk heen en promootte pianist Lang Lang een bekend merk sportschoenen.

Ster advertentie
Ster advertentie