STER Advertentie

Normal 0 21 false false false NL X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standaardtabel; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} De Süddeutsche Zeitung heeft een passage uit een artikel van half augustus ingetrokken. De Duitse krant publiceerde een artikel over stemgebruik bij grote operasolisten – en hoe die zo goed mogelijk te verzorgen, beschermen en gezond te houden. In het artikel wordt beweerd dat de tenoren Rolando Villazón en Jonas Kaufmann een stembandoperatie hadden ondergaan. Maar Kaufmann ontkent in alle toonaarden. Hij zegt nooit zo’n ingreep te hebben gehad. De krant kon niet anders dan de passage intrekken.

Het is opmerkelijk dat een gerespecteerde krant als de Süddeutsche Zeitung zo’n bewering maakt en later weer intrekt.

Foto: Gregor Hohenberg / Sony Classical