Opium Backstage

Luidspreker Luidspreker
5 juli 2019, 23:19 uur
Opium Backstage - Niek Idelenburg: Dag 5

Niek Idelenburg is artistieke leider van Holland Opera. Hij studeerde directie aan het Sweelinck Conservatorium en klassiek aan het Conservatorium van Utrecht. In veel producties van Holland Opera zingt Niek een rol. Tijdens de grote locatieproducties is hij soms dirigent. Zo dirigeerde hij o.a. Monteverdi's Orfeo Underground in een parkeergarage en de wereldpremière van The Day After van Jonathan Dove op fort Rijnauwen.

Deze zomer viert Holland Opera van 26 juni t/m 20 juli zijn 25-jarig jubileum met de opera King Lear op Fort Rijnauwen. Muzikaal concept en arrangementen zijn van Niek Idelenburg.

Luidspreker Luidspreker
4 juli 2019, 23:13 uur
Opium Backstage - Niek Idelenburg: Dag 4

Niek Idelenburg is artistieke leider van Holland Opera. Hij studeerde directie aan het Sweelinck Conservatorium en klassiek aan het Conservatorium van Utrecht. In veel producties van Holland Opera zingt Niek een rol. Tijdens de grote locatieproducties is hij soms dirigent. Zo dirigeerde hij o.a. Monteverdi's Orfeo Underground in een parkeergarage en de wereldpremière van The Day After van Jonathan Dove op fort Rijnauwen.

Deze zomer viert Holland Opera van 26 juni t/m 20 juli zijn 25-jarig jubileum met de opera King Lear op Fort Rijnauwen. Muzikaal concept en arrangementen zijn van Niek Idelenburg.

Luidspreker Luidspreker
3 juli 2019, 23:13 uur
Opium Backstage - Niek Idelenburg: Dag 3

Niek Idelenburg is artistieke leider van Holland Opera. Hij studeerde directie aan het Sweelinck Conservatorium en klassiek aan het Conservatorium van Utrecht. In veel producties van Holland Opera zingt Niek een rol. Tijdens de grote locatieproducties is hij soms dirigent. Zo dirigeerde hij o.a. Monteverdi's Orfeo Underground in een parkeergarage en de wereldpremière van The Day After van Jonathan Dove op fort Rijnauwen.

Deze zomer viert Holland Opera van 26 juni t/m 20 juli zijn 25-jarig jubileum met de opera King Lear op Fort Rijnauwen. Muzikaal concept en arrangementen zijn van Niek Idelenburg.

Luidspreker Luidspreker
2 juli 2019, 23:15 uur
Opium Backstage - Niek Idelenburg: Dag 2

Niek Idelenburg is artistieke leider van Holland Opera. Hij studeerde directie aan het Sweelinck Conservatorium en klassiek aan het Conservatorium van Utrecht. In veel producties van Holland Opera zingt Niek een rol. Tijdens de grote locatieproducties is hij soms dirigent. Zo dirigeerde hij o.a. Monteverdi's Orfeo Underground in een parkeergarage en de wereldpremière van The Day After van Jonathan Dove op fort Rijnauwen.

Deze zomer viert Holland Opera van 26 juni t/m 20 juli zijn 25-jarig jubileum met de opera King Lear op Fort Rijnauwen. Muzikaal concept en arrangementen zijn van Niek Idelenburg.

Luidspreker Luidspreker
1 juli 2019, 23:15 uur
Opium Backstage - Niek Idelenburg: Dag 1

Niek Idelenburg is artistieke leider van Holland Opera. Hij studeerde directie aan het Sweelinck Conservatorium en klassiek aan het Conservatorium van Utrecht. In veel producties van Holland Opera zingt Niek een rol. Tijdens de grote locatieproducties is hij soms dirigent. Zo dirigeerde hij o.a. Monteverdi's Orfeo Underground in een parkeergarage en de wereldpremière van The Day After van Jonathan Dove op fort Rijnauwen.

Deze zomer viert Holland Opera van 26 juni t/m 20 juli zijn 25-jarig jubileum met de opera King Lear op Fort Rijnauwen. Muzikaal concept en arrangementen zijn van Niek Idelenburg.

28 juni 2019, 22:33 uur
Opium Backstage - Coraline Groen

In Opium Backstage volgen we deze week violiste Coraline Groen (1996), ze studeert aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag bij Vera Beths. Coraline won eerste prijzen op verschillende concoursen en nam deel aan de academie van het Koninklijk Concertgebouworkest (2018/2019) en van het Residentie Orkest (2017/2018). Ze was concertmeester van het Symfonieorkest van het Koninklijk Conservatorium en voerde de tweede violen aan bij het Nederlands JeugdOrkest, het RAM Symfonieorkest en het Gustav Mahler Academy Orkest. Daarnaast nam ze deel aan projecten met verschillende orkesten.
Coraline Groen maakt deel uit van het Volkmanntrio, ‘De Formule’ en zij vormt een duo met bajanspeler Robbrecht Van Cauwenberghe.
In februari 2020 zal zij als tweede violiste in dienst treden bij het Koninklijk Concertgebouworkest.
Foto: Renske Vrolijk

Opium Backstage - Coraline Groen
27 juni 2019, 22:30 uur
Opium Backstage - Coraline Groen

In Opium Backstage volgen we deze week violiste Coraline Groen (1996), ze studeert aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag bij Vera Beths. Coraline won eerste prijzen op verschillende concoursen en nam deel aan de academie van het Koninklijk Concertgebouworkest (2018/2019) en van het Residentie Orkest (2017/2018). Ze was concertmeester van het Symfonieorkest van het Koninklijk Conservatorium en voerde de tweede violen aan bij het Nederlands JeugdOrkest, het RAM Symfonieorkest en het Gustav Mahler Academy Orkest. Daarnaast nam ze deel aan projecten met verschillende orkesten.
Coraline Groen maakt deel uit van het Volkmanntrio, ‘De Formule’ en zij vormt een duo met bajanspeler Robbrecht Van Cauwenberghe.
In februari 2020 zal zij als tweede violiste in dienst treden bij het Koninklijk Concertgebouworkest.
Foto: Renske Vrolijk

Opium Backstage - Coraline Groen
26 juni 2019, 23:36 uur
Opium Backstage - Coraline Groen

In Opium Backstage volgen we deze week violiste Coraline Groen (1996), ze studeert aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag bij Vera Beths. Coraline won eerste prijzen op verschillende concoursen en nam deel aan de academie van het Koninklijk Concertgebouworkest (2018/2019) en van het Residentie Orkest (2017/2018). Ze was concertmeester van het Symfonieorkest van het Koninklijk Conservatorium en voerde de tweede violen aan bij het Nederlands JeugdOrkest, het RAM Symfonieorkest en het Gustav Mahler Academy Orkest. Daarnaast nam ze deel aan projecten met verschillende orkesten.
Coraline Groen maakt deel uit van het Volkmanntrio, ‘De Formule’ en zij vormt een duo met bajanspeler Robbrecht Van Cauwenberghe.
In februari 2020 zal zij als tweede violiste in dienst treden bij het Koninklijk Concertgebouworkest.
Foto: Renske Vrolijk

Opium Backstage - Coraline Groen
25 juni 2019, 22:30 uur
Opium Backstage - Coraline Groen

In Opium Backstage volgen we deze week violiste Coraline Groen (1996), ze studeert aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag bij Vera Beths. Coraline won eerste prijzen op verschillende concoursen en nam deel aan de academie van het Koninklijk Concertgebouworkest (2018/2019) en van het Residentie Orkest (2017/2018). Ze was concertmeester van het Symfonieorkest van het Koninklijk Conservatorium en voerde de tweede violen aan bij het Nederlands JeugdOrkest, het RAM Symfonieorkest en het Gustav Mahler Academy Orkest. Daarnaast nam ze deel aan projecten met verschillende orkesten.
Coraline Groen maakt deel uit van het Volkmanntrio, ‘De Formule’ en zij vormt een duo met bajanspeler Robbrecht Van Cauwenberghe.
In februari 2020 zal zij als tweede violiste in dienst treden bij het Koninklijk Concertgebouworkest.
Foto: Renske Vrolijk

Opium Backstage - Coraline Groen
24 juni 2019, 22:33 uur
Opium Backstage - Coraline Groen

In Opium Backstage volgen we deze week violiste Coraline Groen (1996), ze studeert aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag bij Vera Beths. Coraline won eerste prijzen op verschillende concoursen en nam deel aan de academie van het Koninklijk Concertgebouworkest (2018/2019) en van het Residentie Orkest (2017/2018). Ze was concertmeester van het Symfonieorkest van het Koninklijk Conservatorium en voerde de tweede violen aan bij het Nederlands JeugdOrkest, het RAM Symfonieorkest en het Gustav Mahler Academy Orkest. Daarnaast nam ze deel aan projecten met verschillende orkesten.
Coraline Groen maakt deel uit van het Volkmanntrio, ‘De Formule’ en zij vormt een duo met bajanspeler Robbrecht Van Cauwenberghe.
In februari 2020 zal zij als tweede violiste in dienst treden bij het Koninklijk Concertgebouworkest.
Foto: Renske Vrolijk

Opium Backstage - Coraline Groen
Luidspreker Luidspreker
14 juni 2019, 23:04 uur
Opium Backstage - Jörgen van Rijen

In Opium Backstage volgen we deze week Jörgen van Rijen. Hij is trombonist, onder andere in het Koninklijk Concertgebouworkest, en geeft aanstaande zaterdag een concert in Splendor, Amsterdam, samen met Miroslav Petkov (trompettist KCO) en Dimitar Bodurov (jazzpianist).
Foto: Marco Borggreve

Luidspreker Luidspreker
13 juni 2019, 23:23 uur
Opium Backstage - Jörgen van Rijen

In Opium Backstage volgen we deze week Jörgen van Rijen. Hij is trombonist, onder andere in het Koninklijk Concertgebouworkest, en geeft aanstaande zaterdag een concert in Splendor, Amsterdam, samen met Miroslav Petkov (trompettist KCO) en Dimitar Bodurov (jazzpianist).
Foto: Marco Borggreve

Luidspreker Luidspreker
12 juni 2019, 23:22 uur
Opium Backstage - Jörgen van Rijen

In Opium Backstage volgen we deze week Jörgen van Rijen. Hij is trombonist, onder andere in het Koninklijk Concertgebouworkest, en geeft aanstaande zaterdag een concert in Splendor, Amsterdam, samen met Miroslav Petkov (trompettist KCO) en Dimitar Bodurov (jazzpianist).
Foto: Marco Borggreve

Luidspreker Luidspreker
11 juni 2019, 23:17 uur
Opium Backstage - Jörgen van Rijen

In Opium Backstage volgen we deze week Jörgen van Rijen. Hij is trombonist, onder andere in het Koninklijk Concertgebouworkest, en geeft aanstaande zaterdag een concert in Splendor, Amsterdam, samen met Miroslav Petkov (trompettist KCO) en Dimitar Bodurov (jazzpianist).
Foto: Marco Borggreve

Luidspreker Luidspreker
10 juni 2019, 23:17 uur
Opium Backstage - Jörgen van Rijen

In Opium Backstage volgen we deze week Jörgen van Rijen. Hij is trombonist, onder andere in het Koninklijk Concertgebouworkest, en geeft aanstaande zaterdag een concert in Splendor, Amsterdam, samen met Miroslav Petkov (trompettist KCO) en Dimitar Bodurov (jazzpianist).
Foto: Marco Borggreve

7 juni 2019, 22:33 uur
Opium Backstage - Bart Schneemann

Bart Schneemann (Melbourne, 1954) is hoboïst, dirigent, docent en artistiek leider van het Nederlands Blazers Ensemble. In 1988 kreeg Schneemann het verzoek om een nieuwe impuls te geven aan het NBE. Met zijn komst transformeerde het ensemble tot een enthousiaste groep jonge musici met een open en onbevooroordeeld oor voor talloze muzieksoorten. Als concertprogrammeur bij het NBE heeft Schneemann een heel eigen signatuur ontwikkeld. 

Anywhere The Wind Blows
Op zondag 9 en maandag 10 juni 2019 gaat een lang gekoesterde droom in vervulling van het Nederlands Blazers Ensemble! In samenwerking met het Zuiderstrandtheater in Den Haag gaat het eerste NBE-festival het daglicht zien: Anywhere The Wind Blows. Bedacht en gespeeld door NBE samen met geweldige artiesten van heinde en verre. Een feest van veelkleurige, melancholische en verrassende klanken. Over hier en daar, over heimwee en thuis, over komen en gaan, over vroeger en nu en over wat de toekomst brengen zal: hopelijk meer vertrouwen in het vreemde en verwondering over het vertrouwde. Met o.a. AGRAF, Kalben, Driss El Maloumi, Hasna El Bacharia, Souad Asla & Lemma en Karsu. 
Foto: Marco Borggreve

Opium Backstage - Bart Schneemann
6 juni 2019, 22:33 uur
Opium Backstage - Bart Schneemann

Bart Schneemann (Melbourne, 1954) is hoboïst, dirigent, docent en artistiek leider van het Nederlands Blazers Ensemble. In 1988 kreeg Schneemann het verzoek om een nieuwe impuls te geven aan het NBE. Met zijn komst transformeerde het ensemble tot een enthousiaste groep jonge musici met een open en onbevooroordeeld oor voor talloze muzieksoorten. Als concertprogrammeur bij het NBE heeft Schneemann een heel eigen signatuur ontwikkeld. 

Anywhere The Wind Blows
Op zondag 9 en maandag 10 juni 2019 gaat een lang gekoesterde droom in vervulling van het Nederlands Blazers Ensemble! In samenwerking met het Zuiderstrandtheater in Den Haag gaat het eerste NBE-festival het daglicht zien: Anywhere The Wind Blows. Bedacht en gespeeld door NBE samen met geweldige artiesten van heinde en verre. Een feest van veelkleurige, melancholische en verrassende klanken. Over hier en daar, over heimwee en thuis, over komen en gaan, over vroeger en nu en over wat de toekomst brengen zal: hopelijk meer vertrouwen in het vreemde en verwondering over het vertrouwde. Met o.a. AGRAF, Kalben, Driss El Maloumi, Hasna El Bacharia, Souad Asla & Lemma en Karsu. 
Foto: Marco Borggreve

Opium Backstage - Bart Schneemann
5 juni 2019, 23:13 uur
Opium Backstage - Bart Schneemann

Bart Schneemann (Melbourne, 1954) is hoboïst, dirigent, docent en artistiek leider van het Nederlands Blazers Ensemble. In 1988 kreeg Schneemann het verzoek om een nieuwe impuls te geven aan het NBE. Met zijn komst transformeerde het ensemble tot een enthousiaste groep jonge musici met een open en onbevooroordeeld oor voor talloze muzieksoorten. Als concertprogrammeur bij het NBE heeft Schneemann een heel eigen signatuur ontwikkeld. 

Anywhere The Wind Blows
Op zondag 9 en maandag 10 juni 2019 gaat een lang gekoesterde droom in vervulling van het Nederlands Blazers Ensemble! In samenwerking met het Zuiderstrandtheater in Den Haag gaat het eerste NBE-festival het daglicht zien: Anywhere The Wind Blows. Bedacht en gespeeld door NBE samen met geweldige artiesten van heinde en verre. Een feest van veelkleurige, melancholische en verrassende klanken. Over hier en daar, over heimwee en thuis, over komen en gaan, over vroeger en nu en over wat de toekomst brengen zal: hopelijk meer vertrouwen in het vreemde en verwondering over het vertrouwde. Met o.a. AGRAF, Kalben, Driss El Maloumi, Hasna El Bacharia, Souad Asla & Lemma en Karsu. 
Foto: Marco Borggreve

Opium Backstage - Bart Schneemann
4 juni 2019, 22:40 uur
Opium Backstage - Bart Schneemann

Bart Schneemann (Melbourne, 1954) is hoboïst, dirigent, docent en artistiek leider van het Nederlands Blazers Ensemble. In 1988 kreeg Schneemann het verzoek om een nieuwe impuls te geven aan het NBE. Met zijn komst transformeerde het ensemble tot een enthousiaste groep jonge musici met een open en onbevooroordeeld oor voor talloze muzieksoorten. Als concertprogrammeur bij het NBE heeft Schneemann een heel eigen signatuur ontwikkeld. 

Anywhere The Wind Blows
Op zondag 9 en maandag 10 juni 2019 gaat een lang gekoesterde droom in vervulling van het Nederlands Blazers Ensemble! In samenwerking met het Zuiderstrandtheater in Den Haag gaat het eerste NBE-festival het daglicht zien: Anywhere The Wind Blows. Bedacht en gespeeld door NBE samen met geweldige artiesten van heinde en verre. Een feest van veelkleurige, melancholische en verrassende klanken. Over hier en daar, over heimwee en thuis, over komen en gaan, over vroeger en nu en over wat de toekomst brengen zal: hopelijk meer vertrouwen in het vreemde en verwondering over het vertrouwde. Met o.a. AGRAF, Kalben, Driss El Maloumi, Hasna El Bacharia, Souad Asla & Lemma en Karsu.
Foto: Marco Borggreve

Opium Backstage - Bart Schneemann
3 juni 2019, 22:33 uur
Opium Backstage - Bart Schneemann

Bart Schneemann (Melbourne, 1954) is hoboïst, dirigent, docent en artistiek leider van het Nederlands Blazers Ensemble. In 1988 kreeg Schneemann het verzoek om een nieuwe impuls te geven aan het NBE. Met zijn komst transformeerde het ensemble tot een enthousiaste groep jonge musici met een open en onbevooroordeeld oor voor talloze muzieksoorten. Als concertprogrammeur bij het NBE heeft Schneemann een heel eigen signatuur ontwikkeld. 

Anywhere The Wind Blows
Op zondag 9 en maandag 10 juni 2019 gaat een lang gekoesterde droom in vervulling van het Nederlands Blazers Ensemble! In samenwerking met het Zuiderstrandtheater in Den Haag gaat het eerste NBE-festival het daglicht zien: Anywhere The Wind Blows. Bedacht en gespeeld door NBE samen met geweldige artiesten van heinde en verre. Een feest van veelkleurige, melancholische en verrassende klanken. Over hier en daar, over heimwee en thuis, over komen en gaan, over vroeger en nu en over wat de toekomst brengen zal: hopelijk meer vertrouwen in het vreemde en verwondering over het vertrouwde. Met o.a. AGRAF, Kalben, Driss El Maloumi, Hasna El Bacharia, Souad Asla & Lemma en Karsu.
Foto: Marco Borggreve

Opium Backstage - Bart Schneemann
31 mei 2019, 22:30 uur
Opium Backstage - Mascha van Nieuwkerk

Met haar vrije en energieke speelstijl, waarin ritme en improvisatie een grote rol spelen, behoort celliste Mascha van Nieuwkerk tot een nieuwe generatie muzikanten die barrières doorbreken. Als een van de oprichters van Fuse, de vaste huisband van televisieprogramma Podium Witteman, specialiseerde zij zich in het creëren van eigenzinnige bewerkingen van stukken uit het klassieke, folk en jazz repertoire. Naar aanleiding van de aanslag op de concertzaal Bataclan in Parijs maakt zij indruk op televisie met haar instrumentale versie van het lied Trois beaux Oiseau du Paradis van Ravel. In een andere uitzending viel zij op met haar vertolking van de beroemde cellosolo uit het tweede pianoconcert van Brahms. 

Dordt in Cello
Mascha van Nieuwkerk opent woensdag 29 mei festival Dordt in Cello. Samen met het Nederlands Jeugd Strijkorkest (NJSO) speelt ze het celloconcert Simple Things van de Amerikaans-Nederlandse componist Tom Trapp. Hij schreef het celloconcert speciaal voor Mascha en het NJSO. Het stuk ging eind 2018 in première in Paradiso. Bekijk hier het volledige festivalprogramma van Dordt in Cello. 

Opium Backstage - Mascha van Nieuwkerk
30 mei 2019, 22:33 uur
Opium Backstage - Mascha van Nieuwkerk

Met haar vrije en energieke speelstijl, waarin ritme en improvisatie een grote rol spelen, behoort celliste Mascha van Nieuwkerk tot een nieuwe generatie muzikanten die barrières doorbreken. Als een van de oprichters van Fuse, de vaste huisband van televisieprogramma Podium Witteman, specialiseerde zij zich in het creëren van eigenzinnige bewerkingen van stukken uit het klassieke, folk en jazz repertoire. Naar aanleiding van de aanslag op de concertzaal Bataclan in Parijs maakt zij indruk op televisie met haar instrumentale versie van het lied Trois beaux Oiseau du Paradis van Ravel. In een andere uitzending viel zij op met haar vertolking van de beroemde cellosolo uit het tweede pianoconcert van Brahms. 

Dordt in Cello
Mascha van Nieuwkerk opent woensdag 29 mei festival Dordt in Cello. Samen met het Nederlands Jeugd Strijkorkest (NJSO) speelt ze het celloconcert Simple Things van de Amerikaans-Nederlandse componist Tom Trapp. Hij schreef het celloconcert speciaal voor Mascha en het NJSO. Het stuk ging eind 2018 in première in Paradiso. Bekijk hier het volledige festivalprogramma van Dordt in Cello. 

Opium Backstage - Mascha van Nieuwkerk
29 mei 2019, 23:12 uur
Opium Backstage - Mascha van Nieuwkerk

Met haar vrije en energieke speelstijl, waarin ritme en improvisatie een grote rol spelen, behoort celliste Mascha van Nieuwkerk tot een nieuwe generatie muzikanten die barrières doorbreken. Als een van de oprichters van Fuse, de vaste huisband van televisieprogramma Podium Witteman, specialiseerde zij zich in het creëren van eigenzinnige bewerkingen van stukken uit het klassieke, folk en jazz repertoire. Naar aanleiding van de aanslag op de concertzaal Bataclan in Parijs maakt zij indruk op televisie met haar instrumentale versie van het lied Trois beaux Oiseau du Paradis van Ravel. In een andere uitzending viel zij op met haar vertolking van de beroemde cellosolo uit het tweede pianoconcert van Brahms. 

Dordt in Cello
Mascha van Nieuwkerk opent woensdag 29 mei festival Dordt in Cello. Samen met het Nederlands Jeugd Strijkorkest (NJSO) speelt ze het celloconcert Simple Things van de Amerikaans-Nederlandse componist Tom Trapp. Hij schreef het celloconcert speciaal voor Mascha en het NJSO. Het stuk ging eind 2018 in première in Paradiso. Bekijk hier het volledige festivalprogramma van Dordt in Cello. 

Opium Backstage - Mascha van Nieuwkerk
28 mei 2019, 22:45 uur
Opium Backstage - Mascha van Nieuwkerk

Met haar vrije en energieke speelstijl, waarin ritme en improvisatie een grote rol spelen, behoort celliste Mascha van Nieuwkerk tot een nieuwe generatie muzikanten die barrières doorbreken. Als een van de oprichters van Fuse, de vaste huisband van televisieprogramma Podium Witteman, specialiseerde zij zich in het creëren van eigenzinnige bewerkingen van stukken uit het klassieke, folk en jazz repertoire. Naar aanleiding van de aanslag op de concertzaal Bataclan in Parijs maakt zij indruk op televisie met haar instrumentale versie van het lied Trois beaux Oiseau du Paradis van Ravel. In een andere uitzending viel zij op met haar vertolking van de beroemde cellosolo uit het tweede pianoconcert van Brahms. 

Dordt in Cello
Mascha van Nieuwkerk opent woensdag 29 mei festival Dordt in Cello. Samen met het Nederlands Jeugd Strijkorkest (NJSO) speelt ze het celloconcert Simple Things van de Amerikaans-Nederlandse componist Tom Trapp. Hij schreef het celloconcert speciaal voor Mascha en het NJSO. Het stuk ging eind 2018 in première in Paradiso. Bekijk hier het volledige festivalprogramma van Dordt in Cello. 

Opium Backstage - Mascha van Nieuwkerk
27 mei 2019, 22:34 uur
Opium Backstage - Mascha van Nieuwkerk

Met haar vrije en energieke speelstijl, waarin ritme en improvisatie een grote rol spelen, behoort celliste Mascha van Nieuwkerk tot een nieuwe generatie muzikanten die barrières doorbreken. Als een van de oprichters van Fuse, de vaste huisband van televisieprogramma Podium Witteman, specialiseerde zij zich in het creëren van eigenzinnige bewerkingen van stukken uit het klassieke, folk en jazz repertoire. Naar aanleiding van de aanslag op de concertzaal Bataclan in Parijs maakt zij indruk op televisie met haar instrumentale versie van het lied Trois beaux Oiseau du Paradis van Ravel. In een andere uitzending viel zij op met haar vertolking van de beroemde cellosolo uit het tweede pianoconcert van Brahms. 

Dordt in Cello
Mascha van Nieuwkerk opent woensdag 29 mei festival Dordt in Cello. Samen met het Nederlands Jeugd Strijkorkest (NJSO) speelt ze het celloconcert Simple Things van de Amerikaans-Nederlandse componist Tom Trapp. Hij schreef het celloconcert speciaal voor Mascha en het NJSO. Het stuk ging eind 2018 in première in Paradiso. Bekijk hier het volledige festivalprogramma van Dordt in Cello. 

Opium Backstage - Mascha van Nieuwkerk