NTR ZaterdagMatinee
NTR

Q&A NTR ZaterdagMatinee

  1. Klassiekchevron right
  2. Q&A NTR ZaterdagMatinee

Laatste update: 20 juli 2020. Wijzigingen voorbehouden.

  • Heb ik als passe-partouthouder of abonnementhouder voorrang op concertkaarten?
    Ja, je hebt als passe-partouthouder of abonnementhouder voorrang bij de verkoop van de alternatieve concerten. De verkoop start voor jou op 17 augustus om 10:00 uur. Vanaf 24 augustus start de losse-kaartverkoop voor iedereen.

  • Kan ik ook al concerten boeken voor november en december?
    Nee. Aan de alternatieve programmering voor deze periode wordt nog gewerkt. Je ontvangt deze in september met de datum waarop je voor deze periode kunt bestellen.

  • Mag ik ook meer concerten reserveren dan de twee (per passe-partout) of één (per abonnement) waar ik recht op heb?
    Nee, tussen 17 en 24 augustus kun je respectievelijk twee kaarten of één kaart bestellen per passe-partout of serie. Vanaf 24 augustus is het, indien beschikbaar, nog mogelijk losse kaarten te kopen.

  • Moet ik mijn hele passe-partout/ serie eerst annuleren alvorens de alternatieve concerten te kunnen boeken?
    Je dient in je account alle concerten t/m 31 december te annuleren. Je kunt kiezen voor restitutie of een voucher. Je kunt dan met de verkregen voucher de nieuwe concerten betalen. Wij vragen je dan ook hiervoor zo spoedig mogelijk in te loggen op je account op concertgebouw.nl en de betreffende concerten in je passe-partout of abonnement te retourneren. Vanaf 17 augustus 10:00 uur kun je nieuwe kaarten bestellen.

  • Waarom mag ik als passe-partout- of seriehouder maar twee respectievelijk één concert kiezen? Dat is wel erg weinig.
    Wij proberen zoveel mogelijk van onze vaste passe-partout- en serie-houders de mogelijkheid te bieden om onze alternatieve concerten bij te wonen. Omdat er per concert slechts 350 plaatsen beschikbaar zijn, is dit het maximale aantal kaarten dat je kunt bestellen.

  • Mag ik na het concert nog in Het Concertgebouw blijven voor een drankje?
    Nee, wij verzoeken je na het concert Het Concertgebouw meteen te verlaten. Het Concertgebouw heeft de tijd nodig om de zaal en de overige ruimtes weer schoon te maken voordat het volgende concert zal beginnen.

  • Ik had twee passe-partouts besteld. Mag ik nu voor het alternatieve aanbod vier kaarten per concert bestellen?
    Nee, je mag per concert hetzelfde aantal kaarten bestellen als eerder. Dus had je drie passe-partouts, dan mag je nu voor twee concerten drie kaarten bestellen.

  • Kan ik ook één concert in plaats van twee concerten kiezen wanneer ik een passe-partout had?
    Je mag uiteraard altijd minder concerten uitkiezen dan waar je op basis van je oorspronkelijke abonnement recht op hebt.

  • Wat gebeurt er als een concert is uitverkocht?
    Wij geven de meeste concerten in aangepaste vorm twee keer per dag zodat ca. 700 bezoekers de mogelijkheid hebben het concert bij te wonen. Indien beide concerten uitverkocht zijn, moeten wij je helaas teleurstellen en kun je een ander concert uitkiezen. De opera- en oude muziek-concerten zullen wel als oorspronkelijk gepland eenmaal worden uitgevoerd. Op 5 september is door het grote aantal uitvoerenden slechts een beperkt aantal kaarten beschikbaar.

  • Is er een wachtlijst?
    Nee, wij hebben geen wachtlijst. Wij adviseren je wel regelmatig de website van Het Concertgebouw te raadplegen of er tussentijdse wijzigingen in de zaalbezetting zijn waardoor er eventueel extra stoelen beschikbaar zijn gekomen.

  • Verlies ik mijn verlengingsrecht als ik dit najaar geen gebruik maak van het alternatieve arrangement?
    Je verlengrecht staat los van de concerten in het najaar. Je behoudt je verlengrecht wanneer je de concerten in je passe-partout of abonnement annuleert. Wanneer je dit via je account op concertgebouw.nl doet, behoudt je automatisch je verlengrecht.

  • Waarom zijn de programma’s vanaf oktober nog niet bekend?
    De programma’s worden per twee maanden aangepast. Dit gaat in overleg met alle orkesten en ensembles. Afhankelijk van de (nieuwe) richtlijnen van de overheid en het RIVM kunnen we dus elke twee maanden aanpassingen maken.

  • Wanneer worden de programma’s vanaf oktober bekend?
    De programma’s voor de maanden november en december worden in september bekend gemaakt. Je krijgt hiervan bericht.

  • Kan ik na bestelling alsnog mijn geld terugkrijgen?
    Je kunt tot 11:00 uur op de dag van het concert nog annuleren. Je krijgt dan echter geen restitutie, maar een voucher voor een vervangend concert.

  • Wat gebeurt er vanaf januari volgend jaar?
    Op dit moment kunnen wij je helaas nog geen uitsluitsel geven over de tweede helft van het seizoen 2020-2021. Dit is afhankelijk van de dan geldende maatregelen.

  • Mag iemand anders op mijn kaartje(s) naar het concert gaan?
    Je kunt je kaart eventueel aan een ander overdragen. Uiteraard verwachten we dat de vervangende bezoeker zich ook aan de geldende maatregelen houdt.

  • Wanneer krijg ik het geld terug van mijn passe-partout/abonnement?
    Als je kiest voor de restitutiemogelijkheid zul je je geld binnen twee weken terug krijgen. Dit geldt dus voorlopig alleen voor de concerten t/m 31 december.

  • Kan ik met vouchers ook voor ander concerten betalen?
    Ja, je kunt met de vouchers ook voor andere concerten betalen.

  • Kan ik een stoel kiezen bij het boeken van een kaartje?
    Alle concerten zullen in het najaar ongeplaceerd worden verkocht, dus je hebt geen rij- en stoelnummer. Je wordt ter plekke door de medewerkers van Het Concertgebouw geplaceerd.
Ster advertentie
Ster advertentie