Meer NPO

4 de Middag Elke werkdag van 14.00 tot 16.00 uur

Het Zondagochtend Concert van 8 maart 2020

Het Zondagochtend Concert

Zondag 8 maart 2020, 11:00 - 12:15

Het Zondagochtend Concert AVROTROS

Presentatie: Hans van den Boom

In deze uitzending

Nordwestdeutsche Philharmonie Jonathon Heyward, dirigent Bram van Sambeek, fagot *  W.A. Mozart - Fagotconcert, KV 191 *  L. van Beethoven - Vierde symfonie, op. 60
Bram van Sambeek

Bram van Sambeek is een van ’s werelds grootste ambassadeurs van de fagot. In nieuw en oud repertoire, en zelfs met een rockband: scheurend en grommend. ‘Na zulk soort projecten verlang ik naar de hemelse Mozart’, zei hij in Trouw. Vandaag is zijn dag. Bij de Nordwestdeutsche Philharmonie soleert Van Sambeek, onlangs winnaar van een BBC Music Magazine Award, in Mozarts Fagotconcert.

Beethoven
Levendig en vol liefde voor klassieke voorbeelden: Beethovens Vierde symfonie. Onder leiding van Jonathon Heyward kiest de Nordwestdeutsche Philharmonie voor een van Beethovens meest frisse symfonieen. Een mooie combinatie met Mozarts sprankelende Fagotconcert, gespeeld door de volgens critici ‘elektriserende’ Van Sambeek. Gevat en energiek converseert de fagot met het orkest, maar ook voor de gevoelige kant van het instrument is ruimte.

Bram van Sambeek
Bram van Sambeek

Bram van Sambeek is een van ’s werelds grootste ambassadeurs van de fagot. In nieuw en oud repertoire, en zelfs met een rockband: scheurend en grommend. ‘Na zulk soort projecten verlang ik naar de hemelse Mozart’, zei hij in Trouw. Vandaag is zijn dag. Bij de Nordwestdeutsche Philharmonie soleert Van Sambeek, onlangs winnaar van een BBC Music Magazine Award, in Mozarts Fagotconcert.

Beethoven
Levendig en vol liefde voor klassieke voorbeelden: Beethovens Vierde symfonie. Onder leiding van Jonathon Heyward kiest de Nordwestdeutsche Philharmonie voor een van Beethovens meest frisse symfonieen. Een mooie combinatie met Mozarts sprankelende Fagotconcert, gespeeld door de volgens critici ‘elektriserende’ Van Sambeek. Gevat en energiek converseert de fagot met het orkest, maar ook voor de gevoelige kant van het instrument is ruimte.

Bram van Sambeek